Team

 

 

 

 

Hans van Helvert
    Als directeur vind ik het belangrijk dat de omstandigheden op school dusdanig zijn dat er goed onderwijs aangeboden kan worden. Een goede relatie tussen kinderen, leerkrachten en ouders is de basis voor een goed schoolklimaat. Dalton is voor mij een wijze van denken en doen die de leerlingen en teamleden (incl. mezelf) leidt, ondersteunt en ruimte geeft. Door de pijlers waarop Dalton gestoeld is daadwerkelijk in te zetten ontstaat een prettige leer- en werkomgeving van hoge kwaliteit.

 

Bregje Swinkels

Bregje Swinkels   Ik ben Bregje Swinkels, leerkracht. Mijn sterkste punt als Daltonleerkracht is dat ik altijd probeer te kijken naar wat kunnen de kinderen al zelf en wat hebben ze nodig. Waar zit hun kracht. Ik vind het belangrijk dat kinderen geloven in zichzelf en hun kunnen en dat ze hun zelfstandigheid goed ontwikkelen.  Dit zijn natuurlijk ook echte Dalton-idealen. De sfeer in de groep is hierbij  erg belangrijk.

 

Fija Bakker

Fija Bakker   Ik ben Fija Bakker, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: de kinderen zich prettig laten voelen in de groep en op school.

 

Ilse Joosten

Ilse Joosten  

Ik ben Ilse Joosten. Als begeleider houd ik me op dinsdag bezig met de zorgleerlingen. Ik vind het leuk om activiteiten te bedenken waarbij kinderen van verschillende groepen gemengd worden. Met de bedoeling dat beide (groepen) kinderen er iets van leren. Hierbij wordt een groot beroep gedaan op de zelfstandigheid van kinderen en moet er eigen verantwoordelijkheid worden genomen.

 

Nina van Bree

     

 

Ik ben Nina van Bree, leerkracht groep 7. Mijn sterkste punt is als Dalton-leerkracht: Ik begeleid kinderen in het ontwikkelingsproces, waarbij ik zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid stimuleer.  Ik heb veel aandacht voor de sfeer in de groep.

                             

 

Ingrid van Hout-Aben

Ingrid Aben   Ik ben Ingrid van Hout-Aben, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: in mijn optiek is ieder kind uniek, je mag zijn zoals je bent. Ik probeer ieder kind zo goed mogelijk te begeleiden in zijn/haar leer- en ontwikkelingsproces.

 

Jacqueline van Gerwen

Jacqueline van Gerwen   Ik ben Jacqueline van Gerwen, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: ik kan goed luisteren naar kinderen. Ik stimuleer kinderen in wat ze al zelfstandig kunnen. Ik vind het geweldig als het zelfvertrouwen van kinderen groeit doordat ze zich ontwikkelen en zich nieuwe dingen eigen maken.

 

Jacqueline Kersten

   

Ik ben Jacqueline Kersten. Ik werk met veel plezier al vele jaren in het onderwijs.
Kinderen zijn en blijven uniek. Als leerkracht werk in groep 8 en daarnaast ben ik intern begeleider in de bovenbouw. Een afwisselende baan, ik vind het belangrijk om samen met elkaar er voor te zorgen dat onze kinderen zich zo optimaal mogelijk kunnen ontwikkelen. Ieder op zijn eigen manier.
Ik hoop dat ik daar een steentje aan kan bijdragen.

 

Marleen Wijnen

 

Mijn naam is Marleen Wijnen, leerkracht. Wat mij een goede daltonleerkracht maakt?

Ik ben rustig en positief, kijk naar wat kinderen al kunnen en wat ze nog willen leren. 
Daar bouw ik graag samen met de kinderen aan verder.

Ik bied structuur daar waar het nodig is en laat kinderen in hun eigen waarden en kracht.

 

 

Loes Wijnen

Loes Wijnen   Ik ben Loes Wijnen, leerkracht. Ik vind dat mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht is dat ik goed in staat ben om de zelfstandigheid van de kinderen te bevorderen. Dit door het samenwerken tussen de kinderen te stimuleren. Ook laat ik ze zelf nadenken als ze met vragen komen en neem ze niet te snel iets uit handen.

 

Francelle Thijssen 

 

Mijn naam is Francelle Thijssen. Wat mij sterk maakt als Daltonleerkracht: Ieder kind heeft zijn/haar eigen kwaliteiten. Ieder kind is uniek. Ik vind het belangrijk dat de leerlingen zich kunnen ontwikkelen via zijn of haar eigen capaciteiten van en met elkaar, in een groep met fijne sfeer.

 

Marianne Bax-Vlassak

Marianne Bax-Vlassak   Ik ben Marianne Bax-Vlassak, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: ik ben iemand die vind dat de kinderen ook medeverantwoordelijk zijn voor het leerproces en de omgeving. De leerlingen worden dan ook medeverantwoordelijk voor de klas, ook zij dragen zorg voor de netheid van de groep. Ook ben ik iemand die zelfstandigheid wil bevorderen. Ik vind het belangrijk dat de kinderen eerst zelf iets proberen voordat ik ze help. Bij kleuters is dit bijvoorbeeld al terug te zien in het dichtmaken van de jas.

 

Marian Brood

  Ik ben Marian Brood van de administratie. Mijn sterkste punt: behulpzaamheid. Ik verleen één dagdeel in de week assistentie aan directie en team en probeer dan voor iedereen een aanspreekpunt te zijn, en daar waar mogelijk hulp te bieden.

 

Mart Seegers

Mart Seegers   Ik ben Mart Seegers, leerkracht groep 6.  Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: ik stel de omgang met de kinderen centraal. Ik geef ze verantwoordelijkheid. Didactisch ben ik goed op de hoogte van de leerstof.

 

Martine Thielen

Martine Thielen   Ik ben Martine Thielen, onderwijsassistent. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: zelf vind ik dat ik rustig ben en ook rust uitstraal. Ik merk dat dit een positief effect heeft op de kinderen.

 

Ton Vugts

Ton Vugts   Ik ben Ton Vugts, leerkracht groep 8.  Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: Ik probeer dagelijks met een flinke dosis positiviteit en humor te werken aan het zelfvertrouwen van de kinderen. Dus ze niet af te rekenen op wat ze (nog) niet kennen/kunnen, maar ze helpen een zo goed mogelijke basis te leggen voor de jaren die nog komen.

 

 

 

 

Nieuwsbrief het Lover

Nieuwsbrief

Samen maken we Dalton levendig. Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

E-mail: